Általános szerződési feltételek

Kérjük, amennyiben vásárlója kíván lenni Webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal.
A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

• Üzemeltetői adatok ismertetése
• Megvásárolható termékek, szolgáltatások körének bemutatása
• A kínált termékek kategória besorolása
• Rendelési információk ismertetése
• A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
• Rendelés lépéseinek bemutatása
• A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének ismertetése
• Házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
• Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
• Jótállási, garanciális információk, tudnivalók
• Klíma akció
• Az elállási jog ismertetése
• Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató
• Adatkezelési információk

Szolgáltató adatai:

Név: Aleron Energia Kft.
Székhely: 1145 Budapest, Erzsébet királyné útja 31/b.
Képviselő neve: Tóth Péter
Adószám: 27284223-2-42
Számlavezető pénzintézet: OTP Bank
Bankszámlaszám: 11742104-24295224
Telefonszám: +36-30-830 1884
E-mail: info@aleron.hu
A szerződés nyelve: magyar

Rendelés menete

1. A megvásárolni kívánt terméket helyezze a kosárba
2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, válassza a „Tovább vásárolok” gombot. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, ellenőrizze a megvásárolni kívánt termék darabszámát. A törlés gombra („X”) kattintva törölheti a kosár tartalmát. Mennyiség megadását követően automatikusan frissül a kosár tartalma, ha ez nem történne meg válassza a „kosár frissítése” gombot.
3. Szállítási/fizetési mód kiválasztása.
4. Megrendelés
5. Szállítási/számlázási illetve a belépési adatok megadása. Amennyiben már regisztrálta magát akkor be tud lépni. A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció!
6. Az adatok megadását követően a „Rendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet a megrendelésével. (Pl: a készülék, vagy termék színét illetően)
7. E-mail-ben a megrendelés elküldését követően visszaigazolást kap.
8. A beérkezett megrendelését e-mailen vagy telefonon minden esetben visszaigazoljuk, illetve egyeztetjük az adatokat! A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül! Fontos, ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott adatok alapján kerül számlázásra, illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie. A megrendelések feldolgozása munkanapokon történik 9.00-16.00 óráig. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra. Ügyfélszolgálatunk minden esetben telefonon visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő, a visszaigazolástól számított 2-4 munkanapon belül. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére.
A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges, amennyiben szeretné legközelebbi vásárlás alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.
A megrendelt termék / házhoz szállítás díjának fizetésének módja.

A megrendelt előreutalással lehet kifizetni. A fizetendő végösszeg a megrendelés összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz. A számla és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Az általunk forgalmazott termék használati utasítását az áruhoz mellékeljük. Ha véletlenül nem kapná kézhez az áruval együtt a kötelező használati utasítást, azt azonnal – az árut használatba vétele előtt – jelezze ügyfélszolgálatunknál. Amennyiben a Webáruházban található bármely áru minőségével, alapvető tulajdonságával, használatával, használhatóságával kapcsolatban a weboldalon közölteknél több információra van szüksége, kérjük forduljon ügyfélszolgálatunkhoz.
A Weboldalról megrendelhető termékek árai változtatásának jogát a Üzemeltető fenntartja azzal, hogy a módosítás a Weboldalon való megjelenéssel egyidejűleg lép hatályba. A módosítás a már megrendelt termékek vételárát kedvezőtlenül nem befolyásolja.
Amennyiben a Üzemeltető minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Webáruház felületére, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő „0” Ft-os vagy „1” Ft-os árra, akkor a Üzemeltető nem köteles a terméket hibás áron szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében az Ügyfél elállhat vásárlási szándékától.
A Üzemeltetőt az Ügyfél által tévesen és/vagy pontatlanul megadott rendelési adatokra visszavezethető szállítási késedelemért, illetve egyéb problémáért, hibáért semminemű felelősség nem terheli. A feltüntetett képek helyenként illusztrációk, az azoktól való esetleges eltérésért Üzemeltető nem vállal felelősséget. Az áruház használatának felelőssége:
A webáruházában való vásárlás feltételezi a vásárló részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét, és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.
A Weboldalon található információk jóhiszeműen kerültek felhelyezésre, azonban azok kizárólag tájékoztató célt szolgálnak, az információk pontosságáért, teljességéért Üzemeltető nem vállal felelősséget.
Az Ügyfél a Weboldalt kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy Üzemeltető nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
Üzemeltető kizár minden felelősséget a Weboldal használói által tanúsított magatartásért. Az Ügyfél teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért, Üzemeltető ilyen esetben teljes mértékben együttműködik az eljáró hatóságokkal a jogsértések felderítése végett.
A szolgáltatás oldalai olyan kapcsolódási pontokat (linkeket) tartalmazhatnak, amely más Üzemeltetők oldalaira vezet. Ezen Üzemeltetők adatvédelmi gyakorlatáért és más tevékenységéért Üzemeltető nem vállal felelősséget.
Az Ügyfelek által a Weboldal használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat a Üzemeltető jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Üzemeltető jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni.
Az Internet globális jellege miatt az Ügyfél elfogadja, hogy a Weboldal használata során a vonatkozó nemzeti jogszabályok rendelkezéseit is figyelembe véve jár el. Amennyiben a Weboldal használatával összefüggő bármely tevékenység az Ügyfél államának joga szerint nem megengedett, a használatért kizárólag az Ügyfelet terheli a felelősség.
Amennyiben az Ügyfél a Weboldalon kifogásolható tartalmat észlel, köteles azt haladéktalanul jelezni az Üzemeltetőnek. Amennyiben Üzemeltető jóhiszemű eljárása során a jelzést megalapozottnak találja, jogosult az információ haladéktalan törlésére vagy annak módosítására.
A weboldalon szereplő fotók csupán illusztrációk, mert a gyártók és a forgalmazó a folyamatos fejlesztésre való tekintettel a termékek paramétereinek és modellkódjának változtatásának jogát figyelmeztetés nélkül fenntartják.

Klíma Akció

Az üzemeltető fenntartja magának a jogot arra, hogy a „Klíma Akció” -k tartalmát, valamint az akciók időtartamát kártérítési kötelezettség nélkül, egyoldalúan kiegészítse, módosítsa, felfüggessze, illetve megszüntesse!

Szállítási információk

Az áruházunkban megvásárolt termékeket a következőképpen vehetik át:
1, Személyes átvétel: A megrendelt terméket személyesen, Budapesti üzletünkben (1044 Budapest, Óradna utca 1/C.) veheti át. A termék átvételének legkorábbi időpontjáról telefonon / e-mailben értesítjük. Személyes átvételre munkanapokon 9 és 16 óra között van lehetőség.

2, Az ország további területein: szerződött szállító partnerünk segítségével, a megrendelést követő 2-4 munkanapon belül tudjuk az átvételt biztosítani, melynek legkorábbi időpontjáról minden esetben telefonon / e-mailen értesítjük. Partnerünk munkanapokon 8.00 és 16.00 között vállalja a termékek kézbesítését, melynek napon belüli időpontjára, sajnos nincs ráhatásunk.

3, Amennyiben az előre egyeztetett kiszállítási időpontban a vevő nem veszi át a terméket, úgy köteles a szállítási díjat megfizetni az eladó számára, amely a telephelytől számított távolságra vonatkoztatva 70 Ft/km díjjal, oda-vissza számítva értendő.

4, Termék általunk történő visszaszállításának díja bruttó 10.000.- Ft.

Amennyiben megrendelése bármilyen okból nem teljesül, fizetési kötelezettséget nem von maga után.

Bankkártyás fizetés

Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

Halasztott fizetési nyújtására vonatkozó feltételek

  1. Amennyiben a Vevő a Termék megrendelése során részletfizetési (halasztott fizetés) opciót választ, úgy az Eladó halasztott fizetést (a továbbiakban: „Halasztott fizetés”) nyújthat a Vevő részére.
  2. Halasztott fizetést a Vevő akkor vehet igénybe, ha prémium ügyfélnek (a továbbiakban: „Prémium Ügyfél”) minősül. A prémium ügyfélként való regisztrációt a Vevő kezdeményezi a Honlapon, amelyet követően az Eladó pénzforgalmi szolgáltatásokat nyújtó partnere, az InstaCash Korlátolt Felelősségű Társaság (székhely: 1015 Budapest, Szabó Ilonka utca 22. Fsz. 2. ajtó, cégjegyzékszám: 01-09-377358, a továbbiakban: „instacash”) a Vevővel kötött szerződés alapján a Vásárló pénzügyi szempontú átvilágítását elvégzi a Vevő által rendelkezésre bocsátott számlainformációk, bankkártya- illetve egyéb adatok alapján. A pénzügyi szempontú átvilágítás lefolytatásával az Eladó Prémium Ügyfélként regisztrálja a Vevőt.
  3. Halasztott fizetés min. 100.000 Ft, max. 1.200.000 Ft-os kosárméret esetén igényelhető.
  4. A Vásárló a Termék megrendelése során nyilatkozhat arról, hogy a megrendelés során fizetendő vételárat Halasztott fizetés igénybevételével fizeti meg, melyet követően az Eladó és a Vevő szerződést köthetnek Halasztott fizetésre vonatkozóan. A Vásárló az Eladó által meghatározott, 3. pont szerinti összeg tekintetében vehet igénybe Halasztott fizetést.
  5. A Halasztott fizetés feltételeit a Halasztott fizetésre vonatkozó szerződés tartalmazza.
  6. A Vásárló a Termék vételárának azt a részét, amelyre a Halasztott fizetésre nem nyújt fedezetet, a Termék megrendelésével egyidejűleg, a jelen ÁSZF-ben meghatározott rendelkezéseknek megfelelően köteles megfizetni.
  7. A halasztott fizetés kapcsán az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

 

Jótállás

Jótállással kapcsolatos kérdések:

A Aleron Energia Kft. nem felelős semmilyen alapon, semmilyen kárért, független attól, hogy direkt, vagy indirekt, ami a webáruházhoz való csatlakozás miatt következett be. Egyedül a vásárló felelős a webáruházhoz való kapcsolódásáért, és az abban való vásárlásáért.
A résztvevő felelőssége felmérni, hogyan védheti meg a számítógépén tárolt adatait a behatolóktól.
Az Aleron Energia Kft. nem vonható felelősségre semmilyen esetben vismaior esetén, vagy bármilyen eseménnyel kapcsolatosan, ami nem az irányítása alatt áll.
Az Aleron Energia Kft. webáruházában szabadon megváltoztathat bármilyen árat, határidőt. A változás a webáruházban történt megjelenés időpontjától lép életbe, így az ez előtti megrendelésekre ez nem vonatkoznak.
Az Aleron Energia Kft. szabadon módosíthatja a vásárlás feltételeit, és szabályait, vagy magát a webáruházát, bármikor, értesítési és bárminemű kötelezettség nélkül arra nézve, hogy megindokolja a döntés helyességét, ezért nem vonható felelősségre.
Bármely módosítás abban az esetben lép életbe, amikor online megtalálható a webáruházban.
Bármely résztevőnek, aki nem ért egyet a szabályok módosításával, fel kell hagynia a vásárlással.
Az Aleron Energia Kft. nem vonható felelősségre semmilyen, harmadik személy által valamely résztvevő rovására történt csalás miatt.
Abban az esetben, ha a résztvevő bármilyen formában megsérti a webáruház szabályait, az Aleron Energia Kft. szabadon érvénytelennek nyilváníthatja regisztrációját, vásárlását, és a vevő nem jogosult fellebbezni a döntés ellen. 6:171. § [Jótállás]
(1) Aki a szerződés teljesítéséért jótállást vállal vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, a jótállás időtartama alatt a jótállást keletkeztető jognyilatkozatban vagy jogszabályban foglalt feltételek szerint köteles helytállni a hibás teljesítésért. Mentesül a jótállási kötelezettség alól, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
(2) A jótállás a jogosultnak jogszabályból eredő jogait nem érinti. 6:173. § [A jótállási igény érvényesítése]
(1) A jótállási igény a jótállási határidőben érvényesíthető. Ha a jótállásra kötelezett kötelezettségének a jogosult felhívására – megfelelő határidőben – nem tesz eleget, a jótállási igény a felhívásban tűzött határidő elteltétől számított három hónapon belül akkor is érvényesíthető bíróság előtt, ha a jótállási idő már eltelt. E határidő elmulasztása jogvesztéssel jár.
(2) A jótállási igény érvényesítésére egyebekben a kellékszavatossági jogok gyakorlására vonatkozó szabályokat kell megfelelően alkalmazni.

Termékeinkre a honlapon feltüntetett idejű jótállást  vállalunk. A jótállás időtartam alatt vállaljuk a hibás termék cseréjét vagy kijavítását a klímaberendezések jótállási ügyintézése pontban leírtak szerint. Cserére 3napon belül, csak abban az esetben van lehetőség, ha a termék javítása nem lehetséges. Abban az esetben, ha a vásárlónak a klíma berendezése zajszintje nem felel meg, de az méréssel alátámasztva – az elfogadott (EUROVENT által meghatározott) mérési távolságból, – nem haladja meg a készülékhez tartozó műszaki specifikációban megadott értéket, úgy az hibának nem tekinthető.

Klímaberendezések jótállásának ügyintézése:

A jótállás ügyintézés a klímaberendezések esetében kétféleképpen történhet:

  • az általunk értékesített, felszerelt és beüzemelt készülékek meghibásodása esetén a hibát cégünk felé – e-mailen, telefonon, vagy a szerviz bejelentő formanyomtatvány kitöltésével kell jelezni. Ezt követően a telepítést végző szakembereink egy helyszíni kiszállás keretében megkeresik a hiba okát. Amennyiben a javításhoz szükséges eszközök és alkatrészek rendelkezésre állnak, úgy a helyszínen azonnal elhárítják a hibát. Ha erre adott időpontban nincs lehetőség, egy egyeztetett, későbbi alkalommal oldják meg a hiba kijavítását.
  • az általunk értékesített, de partnercég által felszerelt és beüzemelt készülékek meghibásodása esetén, először a készülék telepítését végző szerelőt kell értesíteni, aki kiszállás után megállapítja, hogy elhárítható-e a hiba, illetve, az saját szerelési hibájából adódott-e. Amennyiben nem szerelési -, illetve telepítési hibáról van szó, úgy a telepítő megállapítja a hibát, hogy pontos leírást kapjunk a hibajelenségről, melynek tudatában megkezdjük a készülék  javításához szükséges alkatrészek beszerzését.

A jótállás érvényét veszti abban az esetben, amennyiben a készüléket nem „jogosítvánnyal” rendelkező klímaszerelő szakember telepíti. A klímaberendezések jótállása a beüzemelés napján lép életbe. Mivel a vásárló a jótállási igényét csak a kitöltött jótállási jeggyel és a szükséges karbantartások elvégzését igazoló dokumentumokkal (karbantartások gyakorisága gyártónként váltózó, évi 1-2 alkalom), és a vásárlást igazoló számlával érvényesítheti, ezért felhívjuk szíves figyelmét az alábbiakra: követelje meg az említett dokumentumok pontos kitöltését – a jótállási jegyen bármely szabálytalan javítás, törlés, vagy átírás, valótlan adatok bejegyzése a jótállási jegy érvénytelenségét, a jótállás elvesztését vonja maga után. Amennyiben hiba miatti kiszállás esetén ezen dokumentumok hiánya, vagy a jótállási feltételek nem megléte miatt a jótállás nem érvényesíthető, úgy a kiszállási díj 200 Ft/km-es díjon a vevőt terheli.

Amennyiben a vásárlás időpontja nem állapítható meg, vagy a készülék és a jótállási jegy nem azonosítható, úgy a jótállási kötelezettség nem érvényesíthető:

    • szabálytalanul kiállított jótállási jegy alapján érvényesített igények kielégítése az üzembe helyezőt terheli,
    • kezelési útmutatótól eltérő használat miatt, (ha a jótállási javítások elvégzésével megbízott szerviz bizonyítja, hogy a hiba rendellenes használat, átalakítás, szakszerűtlen kezelés, helytelen tárolás, elemi kár, vagy egyéb, a vásárlás után keletkezett okból következett be) bekövetkezett hibáért jótállást nem vállalunk (kültéri egység levegő ellátásának gátlása, túltöltés, szennyezettség,…stb).
    • Az ilyen okból meghibásodott készülék javítási költsége, a jótállás időtartamán belül is a vásárlót terheli. Amennyiben hibajelentést kezdeményez a használó, és a készülék hibátlannak minősül, akkor a kiszállást és a vizsgálattal töltött időt meg kell fizetni. Ilyen esetnek minősül pl., ha a berendezés azért nem működött, mert a távirányítóban nem volt megfelelő az elem, nem volt áram, stb.

Amennyiben az általunk forgalmazott klímaberendezéseket nem komfort célokra használják, abban az esetben minden készülékre a törvényben előírt 1 év jótállást vállaljuk.

Nem komfort felhasználási területnek számít minden nem lakossági felhasználás, mint többek között:

      • Szerver- és egyéb számítógépek-szobák klimatizálása
      • Élelmiszerüzletek klimatizálása
      • Ipari létesítmények klimatizálása
      • Laboratóriumok klimatizálása
      • Nagy konyhai klimatizálása
      • Szórakozóhelyek klimatizálása

Elveszett jótállási jegyet csak az eladás napjának hitelt érdemlő igazolása (dátummal és bélyegzővel ellátott számla) esetén pótoljuk, az eladást követő 2 éven belül.

Szavatosság:

A vásárlót a jótállástól függetlenül az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidőig szavatossági igényérvényesítési jog illet meg azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Szavatosság szempontjából az átvételkor már létező hibáknak kell tekinteni az átvételt követő hat hónapon belül felismert hibát is, kivéve, ha ez a termék természetével, vagy a hiba jellegével összeegyeztethetetlen.
Az előző pontban leírt körülmények fennállásának bizonyítása a vásárlót terheli.
A szavatossági igény megalapozottsága esetén a terméket kijavítjuk, vagy kicseréljük. Ha ez bármely okból nem lehetséges, a hibás termék vételárát visszatérítjük.

Jótállási és szavatossági igényét az alábbi elérhetőségeken jelentheti be hétköznapokon 9 és 16 óra között:

  • Személyesen: 1044 Budapest, Óradna utca 1/C
  • Telefonon: +36 30 830 1884
  • E-mail: info@aleron.hu

Klíma felszereléssel kapcsolatos tudnivalók:

Amennyiben a beüzemelést az általunk ajánlott kivitelező partnerünk végezte, a szereléssel kapcsolatos reklamációját náluk tudja jelezni. Ilyen esetekben a felelősséget a kivitelező cég vállalja. Az ügyfelek és ajánlott partnereink között mi csak és kizárólag közvetítő szerepet töltünk be.

Panaszkezelés

  • A fogyasztó panaszát szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással. A szóbeli panaszt azonnal meg kell vizsgálni és szükség szerint orvosolni kell. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni. A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:
    • a fogyasztó neve, lakcíme,
    • a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
    • a fogyasztó panaszának részletes leírása, a fogyasztó által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
    • a vállalkozás nyilatkozata a fogyasztó panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
    • a jegyzőkönyvet felvevő személy és – telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével – a fogyasztó aláírása,
    • a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
    • telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma. Az írásbeli panaszt a vállalkozás a beérkezését követően 30 napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. Ennél rövidebb határidőt jogszabály, hosszabb határidőt törvény állapíthat meg. A panaszt elutasító álláspontját a vállalkozás indokolni köteles.